PC GOJAČE

Priložnosti – razvoj – prihodnjost

5 primerov optimizacije spletnih strani (primeri s SEO članki z recepti za praznične jedi)

optimizacija spletnih strani

Optimizacija spletnih strani, SEO, search engine optimisation, pomeni, da spletno stran pravilno prilagodimo tako, da jo spletni brskalniki najdejo in jo uvrstijo na čim višjo pozicijo. Seo optimizacija je pomembna predvsem zato, ker z njeno pomočjo pridemo na prvo stran Google, brez da bi za to kaj plačali.

Seveda moramo pri optimizaciji spletnih strani upoštevati določena pravila, ki jim na kratko rečemo SEO pravila. Vsak med nami, ki je postavil določeno spletno stran, ima seveda željo, da je viden na prvih straneh brskalnikov.

Optimizacija spletnih strani – primeri člankov recepti za praznične jedi (božična večerja, božično pecivo, velika noč, pust)

Če ne želimo plačevati, da smo vidni na prvih straneh Google, potem se moramo naučiti kako pravilno optimizirati svoje spletne strani.  V nadaljevanju vam bom opisala, kako sem optimizirala različne članke, ki sem jih pisala na temo receptov za praznične jedi. Predstavila bom tri različne spletne strani, ki imajo različne metrike in različno število dnevnih obiskov.

Na spletni strani unisvet.si, sem napisala naslednje članke, kjer sem opisovala recepte za prazničen jedi: božična večerja, božično pecivo, pust in velika noč. Na spletni strani popolnaprehrana.si, pa sem odprla dve veliki strani: tradicionalne slovenske jedi in jedi na žlico. Na obeh straneh pišem tudi o prazničnih jedeh, ki ji pripravljamo na primer za veliko noč ali božič.

Kako optimizirati spletno stran, ki ponuja recepte za božično večerjo?

optimizacija članka božična večerjaKljučna beseda božična večerja ima iskalni volumen 1600. Članek sem napisala na spletni strani unisvet.si, ki ima trenutno metrike PA 18 in DA 17. Trudim se, da bi bila cela spletna stran pravilno optimizirana, vendar je na njej veliko člankov, ki so bili pisani že nekaj časa nazaj in jih je potrebno še malo urediti. Spletna stran je imela v zadnjih sedmih dneh nekaj čez 3000 obiska, od tega je 1500 organskega obiska, ostalo pa so obiskovalci iz družbenih omrežij, predvsem fb.

Članek božična večerja je imel v sedmih dneh približno 1000 ogledov, obisk se povečuje, kadar se bližajo božični prazniki.  Pri optimizaciji spletne strani unisvet.si, sem se pri blog zapisu božična večerja, še posebej posvetila ureditvi oznak H1, H2, H3, H4 in tudi H5. Ko sem članek napisala, so bile oznake samo nametane po celem članku. Prav tako ni bilo kazala, zato je bil članek popolnoma nepregledne. Ker imam še vedno redne sestanke z mojim mentorjem, ki me uči spletne optimizacije, me je na sestanku opozoril, da članek božična večerja ni pravilno optimiziran.

Takoj sem pogledala, kaj lahko s svojim novim znanjem naredim in videla, da marsikaj. Najprej sem v članek namestila kazalo in takoj se je pokazalo, kako so pravzaprav recepti nametani kar povprek. Nato sem uredila oznake H1, H2…vse do manjših pod naslovov H5 in H6. Članek je bil takoj videti drugačen in takoj se je tudi poznalo na pozicijah, saj se je takoj povzpel na prvo stran Google, kje je tudi še sedaj.

Kako SEO optimizirati spletno stran, ki ponuja recepte za božično pecivo?

optimiziranje članka božično pecivoOptimizacija spletnih strani je dinamično delo, pravila se pogosto spreminjajo. Zaradi tega je potrebno članke ves čas posodabljati, da ne izgubimo visokih pozicij. Optimiziranje članka božično pecivo, sprva ni bilo opravljeno po SEO pravilih. Članek je visel nekje daleč zadaj in šele, ko sem se mu resnično posvetila, se je premaknil bliže prvi strani.

Najprej sem preverila, ali je članek napisan po SEO smernicah, ki so primerne za spletne strani, ki ponujajo recepte. Vsekakor sem ugotovila, da je sicer članek lepo napisan, a je brez kazala, ki bi obiskovalce spletne strani usmeril na točno določen božični recept.

Takoj sem dodala kazalo in seveda se je pokazalo, da naslovi in podnaslovi niso primerno zloženi. To sem takoj popravila, naslov je dobil oznako H1, glavni pod naslov in uvod v članek, pa oznako H2.

Naslednji recepti za božične sladice so zloženi pod oznakami H3, H4 in H5. Spremembe so se kmalu poznale, članek je začelo premetavati po spletu in počasi kje prilezel na prvo stran Google. Mesec dni pred božičnimi prazniki, ima članek okoli 200 obiska dnevno, od tega je več kot polovica organskega ogleda.

Katera SEO pravila sem upoštevala pri blog zapisu velika noč?

V blog zapisu o veliki noči, sem opisala tradicionalno praznovanje praznika v Sloveniji. Poleg splošnega opisa praznovanja in simbolike praznika, sem se posebej posvetila tudi receptom za jedi, ki ji pripravljamo za ta velik krščanski praznik.

barvanje pirhov s čebulo

Ko sem članek ponovno pregledala, sem ugotovila, da sem sicer veliko napisala o samem prazniku, a premalo o receptih za veliko noč. Kazalo na začetku članka mi pokaže, kako sem razvrstila oznake H2, H3 in H4. naslovi v članku so naslednji:

  • H1: Praznovanje velike noči 2020 – tradicionalne velikonočne jedi! Naslov H1 je sicer dobro nastavljen, a sem v članku napisala premalo konkretnih receptov za jedi, ki jih pripravljamo za veliko noč.
  • H2: Uvod: Kdaj je velika noč in kako izračunamo datum praznovanja? Ko sem pisala članek, mi je bil ta naslov strašno všeč, ko pa določenem času spet gledam zapis, pa mi ni več tako zelo všeč. Članke bom ponovno optimizirala in tudi spremenila nalove H2.
  • H2: Naslednji naslov H2 je barvanje pirhov za veliko noč. Ključna beseda barvanje pirhov ima 1000 iskanj, v nadaljevanju pa sem opisala razne tehnike barvanja in pomen barvanja pirhov v Sloveniji.
  • H3: Ključna beseda pirhi v teranu, ima iskalni volumen 260, barvanje pirhov s čebulo pa 260. Tukaj bi lahko opisala še več tehnik barvanja pirhov, saj jih poznamo še veliko več.
  • H2: Zadnji H2 naslov “Tradicionalne velikonočne jedi v letu 2020″ je sicer dobro nastavljen, a je pod H3 naslovom opisan samo recept za velikonočno orehovo potico. To je za kvaliteten članek odločno premalo, zato je potrebo članke velika noč še dobro dodelati, napisati še več receptov in ga pravilno optimizirati.

Optimizacija članka pust v Sloveniji

primer seo članka pustOptimizacija spletnih strani ves čas prinaša nekaj novega! Poleg tega, da mora biti besedilo primerno napisano, moramo upoštevati še veliko drugi SEO pravil. Zelo pomembno je, kako pripravimo spletno vsebino z upoštevanjem oznak H1 in H2. Pomemben je tudi meta opis in optimizacija slik.

Ključna beseda pust ima 2400 iskanj in trenutno članek še ni prvi strani Google.  Po ponovnem pregledu članka sem ugotovila, da ga je potrebno posodobiti in nekaj stvari na novo optimizirati. Naslov pustne povorke v letu 2020 – slastne pustne jedi, je mogoče nekoliko zgrešen, saj je bil namen predvsem predstaviti tradicionalno praznovanje pusta v Sloveniji. V članku se potem seveda posvetim tej temi in sicer dam prvi Hs naslov Pust 2020 v Sloveniji.

Dodala sem letnico 2020 kot spremenljivko, saj je članek namenjen na splošno za pusta, ne samo za eno leto. Naslednje leto bom naslov H2 spremenila v Pust 2021 v Sloveniji. Naslov H3: Tradicionalne pustne povorke v Sloveniji. Podnaslovi H4 pa opisujejo različne pustne povorke, najbolj poznano je seveda kurentovanje.

Naslednji H2 naslov: Tradicionalne pustne jedi, kjer v nadaljevanju opišem najbolj poznane pusten jedi v Sloveniji. Članek bom še posodobila in dodala še kakšen slasten recept za pustne jedi.

Zakaj sem se odločila za članke  jedi na žlico in tradicionalne slovenske jedi?

Ko sem se začela učiti spletno optimizacijo, sem imela v mislih, da bom pisala same luštne stvari. Seveda sem kmalu ugotovila, da je pri SEO včasih potrebo pisati tudi kaj takega, kar nam ni preveč všeč. Pogosto je delo tudi enolično in zato nam lahko zmanjka motivacije. Da bi preprečila naveličanost, sem na spletni strani popolnaprehrana.si, odprla dve novi strani: jedi na žlico in tradicionalne slovenske jedi.

Na obeh straneh sedaj dnevno objavljam recepte in krajše članke o slovenski hrani in tudi kašen tuj recept se najde. Posebej stran tradicionalne slovenske jedi je narejena za mojo dušo, saj z veseljem raziskujem stare šege in navade v Sloveniji. Ko najdem kakšen resnično star in zanimiv recept, ga zapišem in objavim. Obe ključni besedi imata veliko konkurenco, a se članki vseeno lepo prebijajo proti vrhu. Optimizacija spletnih strani je lahko tudi zabavna! (a)

Če se tudi sami zanimte za SEO optimizacijo, si poglejte tudi stran optimizacija spletnih strani cenik, ker se na njej nahaja tudi pojasnilo katere vse aktivnosti zajema SEO optimizacija.

5 dodatnih primerov SEO optimizacije člankov na različne ključne besede, si lahko ogledate tudi na povezavi.

Optimizacija spletnih strani: