PC GOJAČE

Priložnosti – razvoj – prihodnjost

Kako naj bo izdelana pristajalna stran, da bo učinkovita

V objavi, v nadaljevanju, so podane vse informacije za tiste, ki vas zanima prodajno učinkovita pristajalna stran.

Po eni izmed marketinških študij kar 43% marketingarjev smatra namenske pristajalne strani za izredno učinkovite (vir 3 – How Effective Are Dedicated Landing Pages? [New Data]):

pristajalna stran

V zapisu boste dobili podrobnejšo razlago in informacije o tem kaj je pristajalna stran, kakšne vrste pristajalnih strani obstajajo, kateri so elementi prodajno učinkovitih pristajalnih strani ter najbolj pogoste načine monetiziranja pristajalnih strani.

NAMIG: Kot boste videli v nadaljevanju, so pristajalne strani, zelo priporočljive, tako za prodajo čez Google kot tudi družabna omrežja. Ker pristajalne strani postavljate na lastnih spletnih straneh in želite, da jih (tudi) Google uvrsti čim višje v svojem iskalniku, hkrati pa vam za te prikaze ni potrebno plačevati Google oglaševanja, priporočamo, da dobro preučite kako deluje Google SEO optimizacija. Kakovostna optimizacija za Google namreč pomaga, da bodo vaše pristajalne strani pristale med vrhnjimi prikazi spletnih strani na Googlu.

Kaj je pristajalna stran

Pristajalna stran je izraz za spletno stran, na kateri obiskovalci “pristanejo” po tem, ko so na internetu izvedli klik. Drugi izraz za pristajalno stran je landing page.

Za razliko od splošne predstave, da je pristajalna stran mogoča le za podjetja, ki ponujajo storitve, povejmo za začetek, da to ne drži. Tudi spletne trgovine lahko svoje izdelke prodajajo preko pristajalnih spletnih strani, v Sloveniji pa to več kot odlično, počne spletna trgovina Vigoshop (vir 1), ki za vsak svoj izdelek, ki ga prodajajo na internetu, izdelajo lastno pristajalno stran. Če boste kliknili na katerikoli izdelek njihove spletne trgovine, boste odkrili, da je za vsak izdelek, izdelana svoja pristajalna stran.

V slovenščini opisane vse podrobnosti o tem kaj je pristajalna stran in kateri so elementi učinkovite pristajalne strani, najdete na povezavi.

Dodatne informacije o tem kaj je pristajalna stran boste našli tudi v angleški objavi What Is a Landing Page – Unbounce (vir 2)

Vrste pristajalnih strani

Pristajalne strani se med seboj ločijo po različnih vrstah. Obstajajo storitvene pristajalne strani, katerih namen je pridobiti povpraševanja za storitve podjetij in produktne pristajalne strani, katerih namen je prodati. Ob tem obstajajo še druge vrste pristajalnih spletnih strani, katerih namen je pridobiti elektronski naslov obiskovalcev ali katerikolo drugo sled (lead), ki podjetjem služi za nadaljnje komuniciranje z zainteresirano in potencialno publiko.

Pristajalne strani, ki segmentirajo

Ob zgornjih treh vrstah pristajalnih strani, velja posebej omeniti še t.i. posredne pristajalne strani, katerih namen ni v prvi vrsti pridobiti sled, vzpodbuditi nakup ali povpraševanje, ampak zgolj “uloviti” interesente in jih čimprej poslati proti ciljnim, drugim vrstam pristajalnih strani. Ob tem pa segmentirajo obiskovalce na ožje interese (z namenom, da jim lahko ponudijo bolj natančno storitev ali produkt).

Primer vrhunsko izdelane segmentirajoče pristajalne strani (za mlade pare, ki jih zanimajo poročne lokacije)

Grafično izjemno dodelan in premišljen primer posredne pristajalne strani, ki lovi mlade pare, ki se zanimajo za izvedbo poroke, je pristajalna posredniška stran poročne lokacije Sanjski-Sopek.si, ki mlade pare, ki raziskujejo poročne lokacije, hitro preusmerja na poročne lokacije na primorskem in poročne lokacije na prostem.

Spodaj si poglejte izmerjeno učinkovitost produktnih pristajalnih strani v primerjavi z ostalimi vrstami pristajalnih strani (vir 4 – 6 Ecommerce Landing Page Best Practices to Inspire You):

produktna pristajalna stran ucinkovitost

Na različnih vrstah pristajalnih strani podjetja postavijo t.i. lead magnete (vabe), preko katerih “lovijo” nakupe, povpraševanja, elektronske naslove in druge namene oblikovanih in objavljenih pristajalnih strani.

Obvezni elementi učinkovite pristajalne strani

Odvisno od namena postavljene pristajalne strani, morajo posamezne pristajalne strani, vsebovati različne elemente, ki pomagajo doseči namen pristajalnih strani.

Pomen prodajnega lijaka za učinkovito pristajalno stran

Pri oblikovanju in vključevanju obveznih grafičnih in drugih elementov pristajalne strani moramo v prvi vrsti upoštevati kakovosten prodajni lijak, ki naj na začetku lijak zajema čim širši bazen interesentov za vsebino, predstavljeno na pristajalni strani, nato segmentira interesente na vroče, hladne in mlačne ter na koncu, z ustreznim CTA-jem, spodbudi k akciji.

Podrobnosti o tem kako načrtovati kakovosten in učinkovit prodajni lijak ter kako deluje prodajni lijak, najdete na povezavi.

Obvezni elementi učinkovite produktne/prodajne pristajalne strani:

  • jasen in enostavno razumljiv naslov produkta, ki se prodaja
  • hitro vidna ocena kupcev (skupaj s številom kupcev, ki so že kupili izdelek)
  • kratek (največ 3 stavke) in razumljiv opis produkta
  • informacije o tem kaj vsebuje celoten paket nakupa
  • jasno vidna cena + po možnosti dodatno korist ob ceni (npr. brezplačna dostava)
  • informacijo o tem kdaj bo kupec prejel izdelek
  • grafično izdelane in estetsko všečne slike
  • spodbujevalnike nakupa (npr. ta izdelek si trenutno ogleduje, garancija nakupa, itd…)
  • video prikaz izdelka in njegove rabe
  • podrobnejši opis izdelka v nadaljevanju
  • en namen: prodati
  • prikaze in opise zadovoljnih kupcev (reference)

Produktne pristajalne strani so so odlične za promocijo na družabnih omrežjih, Amazonu, Googlu in podobno, primerne pa za produkte, ki jih je mogoče hitro kupiti (t.i. hipni nakupi, npr. pripomočki za zdravje, kozmetika, dekor, športni pripomočki, nakit, obutev, oblačila,…)

Produktna pristajalna stran in pomen panožne specifičnosti (primer regali za dnevne sobe v panogi pohištvo)

Kakovostne in predvsem konvertirajoče pristajalne strani, vsebujejo tudi t.i. USP (unique selling proposal) – to je, edinstveno konkurenčno prednost napram konkurentom, saj ni nobena skrivnost, da kupci in obiskovalci pristajalnih strani, ne obiščejo zgolj ene pristajalne strani, v posamezni panogi, ampak več izmed njih.

V primeru na povezavi, si lahko pogledate kako je USP upoštevan v ponudbi prodaje regalov za dnevne sobe, spletne trgovine Pohištvo123.si, kjer so posamezni regali za dnevne sobe, med seboj razdeljeni po barvah, cenah, vrsti materiala (iveral, pravi les, mdf material, steklo), po funkcijah ter z najrazličnejšimi možnostmi samostojno izbire regala (npr. višina, širina in globina regalov, itd…). Te “uniqe selling proposal” funkcionalnosti največkrat na produktnih pristajalnih straneh implementiramo s pomočjo filtrov v trgovinah.

Produktna pristajalna stran in geografske specifičnosti (primer spletna trgovina Bambini.hr, ki ponuja “haljine za trudnice”)

Če je izdelana produktna pristajalna stran, namenjena za targetiranje na geografsko določen trg (npr. Hrvaška), mora tudi vključevati elemente zaupanja in kredibilnosti, ki so specifični za točno določen trg.

Na spodnjem primeru lahko vidite, kako ima hrvaška spletna trgovina Bambini.hr, pristajalno stran (kategorijo “haljine za trudnice Bambini“, dopolnjeno tudi s cenami v hrvaških kunah in ne samo z evri:

produktna pristajalna stran haljine za trudnice

Obvezni elementi učinkovite storitvene pristajalne strani:

Sestavni elementi učinkovite storitvene pristajalne strani so:

  • jasen in enostavno razumljiv naslov, ki izraža korist, ki jo s storitvijo pridobi obiskovalec
  • prodajno sporočilo, ki podrobneje prikaže vse prednosti storitve (tudi tiste napram konkurenci)
  • jasen, viden in grafično izstopajoč CTA (call to action; poziv k akciji)
  • preprost način oddaje zanimanja oz. povpraševanja (brez zapletenih obrazcev)
  • 1 jasen cilj (storitvene pristajalne strani nimajo treh ciljev ampak en, jasen namen)

V spodnji raziskavi je prikazana povezava med količino storitvenih pristajalnih strani v primerjavi s količino prejetih leadov/sledi (vir 5: 37 Conversion Rate Optimization Statistics That Will Bag You More Conversions):

pristajalna stran kolicina

Storitvene pristajalne strani so primerne za predstavitev vseh dražjih storitev (npr. gradnja, fasade, finančne storitve, najrazličnejše montaže, toplotne črpalke, servisi, btb poslovanje, itd…). Najbolj primerni kanali za trženje preko storitvenih pristajalnih strani so Google oz. neplačani prikazi spletnih strani na prvih strani Googla, Google Ads oz. zakup ključnih besed na Googlu, družabna omrežja, itd…

Primer enostavne in uporabne storitvene, pristajalne strani na btb trgu (o tem kaj je bonitetna ocena in kako se izračunava)

Na povezavi bonitetna ocena ebonitete.si boste videli krasen primer enostavne in zelo praktične pristajalne strani, ki podjetnikom, ki jih zanima bonitetna ocena podjetij, ponuja preprosto razlago kaj bonitetna ocena je, kako se jo izračuna in dostop do promocijskega ogleda ter prijave v sistem ebonitete.

Storitvena pristajalna stran ni nujno, da grafično ekstra izstopa, ampak prej, da je skladna s celotno grafično podobo strani, razumljiva in hitro uporabna.

Pomen SEO optimizacije pri prodaji preko storitvenih pristajalnih strani

Predvsem optimizacija spletnih strani z namenom, da so vaše pristajalne strani, prikazane v iskalniku Google, čim višje, je najbolj priporočljiva za pristajalne strani, zato, ker v povprečju spletni uporabniki Googla, bistveno raje klikajo na neplačane prikazane spletne strani kot na plačane oglase.

Podrobnosti o tem kako optimizirati spletno stran z namenom, da bo ta uvrščena čim višje na Googlu (za to pa vam ne bo treba odšteti denarja za oglaševanje), najdete v objavi Optimizacija strani.

Dodatno: SEO optimizacija spletnih strani s primeri dobrih praks

Načini monetiziranja pristajalnih strani

Načini monetizacije pristajalnih strani so različni:

  • prodaja izdelkov preko pristajalnih strani (je najbolj pogost način monetizacije pristajalnih strani. V zgornjem poglavju je podrobneje razloženo za kakašne produkte in katere spletne kanale je primerna pristajalna stran za predstavitev produktov).
  • ponujanje storitev oz. pridobivanje povpraševanj za storitve
  • pridobivanje elektronskih naslovov obiskovalcev
  • pridobivanje sledilcev na družabnih omrežjih, itd…

Ena izmed zelo pogostih možnosti priprave pristajalnih strani je tudi njihova monetizacija skozi prikazovanje reklam (npr. Google Adsense) z namenom, da obiskovalci, ki pristanejo na pristajalno stran klikajo na prikazane reklame na strani.

Z namenom maksimalne monetizacije pristajalnih spletnih strani, ni narobe upoštevati, da med bolj učinkovite pristajalne spletne strani, vodijo obiskovalca po korakih, do želenega cilja.

Ena izmed izjemno dodelanih pristajalnih strani, ki natančno vidojo varčevalca do končnega cilja, od tega, da mu po korakih, pojasni zakaj sploh naj nekdo varčuje, nato razloži kako se načrtuje varčevanje in načine vplačil za varčevanje, se nahaja na spletni strani varčevanje TriglavSkladi.si.

Dodatne informacije:

Kako pisati SEO optimizirana besedila tako, da jih uvrstimo na prvo stran Googla
5 primerov optimizacije spletnih strani

Viri:

1 – Vigoshop
2 – What Is a Landing Page – Unbounce

3 – How Effective Are Dedicated Landing Pages? [New Data]
4 – 6 Ecommerce Landing Page Best Practices to Inspire You
5 – 37 Conversion Rate Optimization Statistics That Will Bag You More Conversions