Zakaj potrebujem SEO optimizacijo?
SEO optimizacija je metodologija spletnega nastopa na Googlu, ki (ob rednem izvajanju) prinaša vedno več obiskovalcev na spletno stran, s čimer se prodajni spletni rezultati preko internetnih strani znantno, skozi čas, konstantno izboljšujejo.
Hkrati je dodaten razlog zakaj je pravzaprav vsaki internetni strani, priporočljiva SEO optimizacija, ta, da dobro in kakovostno izvajana SEO optimizacija, prispeva k zmanjšanju odvisnosti internetnih strani od plačljivega oglaševanja na Googlu (kjer cene oglaševanja iz leta v leto, praktično ves čas, naraščajo).
Redno in konstantno izvajanje SEO optimizacije bistveno prispeva k izboljšanju spletne vidnosti internetne strani na Googlu (ki ga že sicer uporablja zdaleč največ internetnih uporabnikov), obenem pa se s SEO optimizacijo poveča spletna vidnost internetnih strani tudi v Google my Business profilih, na Google zemljevidih, v Googlovih slikah ter drugih Googlovih produktih in spletnih entitetah.
Kazalo
Kako SEO optimizacija pomaga internetnim stranem
SEO optimizacija internetnim stranem pomaga tako, da jih uvrsti višje v iskalniku Google. Višje kot so v iskalniku Google uvrščene spletne strani, več obiska si lahko obetajo, saj prvo stran Googla, obišče zdaleč največ uporabnikov Googla.
Končni cilj SEO optimizacije pravzaprav ni nikoli zaključen, saj je tudi takrat, ko spletna stran doseže najvišje uvrstitve na Googlu (t.j. prvo mesto na prvi strani Googla), potrebno to uvrstitev “vzdrževati”, hkrati pa uporabniki Googla vtipkujejo ogromno ključnih besed, s katerimi se spletnim stranem, splača boriti za najvišje uvrstitve na Googlu.
Glavni prispevki kakovostno izvajane SEO optimizacije, spletnim stranem, so povečana obiskanost spletnih strani, posledično več poslov preko internetnih strani, večji branding iz naslova tega, ker več uporabnikov Googla, vidi posamezno spletno stran, hkrati pa tudi zmanjšanje stroškov za plačljivo oglaševanje na Googlu (npr. Google Ads).
NAMIG: Preglejte članek SEO optimizacija speltnih strani & primeri dobrih praks
Primer kako SEO optimizacija pomaga spletni strani ebonitete.si
Na spodnji sliki je prikazano kako SEO optimizacija pomaga spletni strani ebonitete.si (ključne besede in url naslovi so zamegljeni):
Na sliki so prikazane besede v dveh razdelkih. V razdelku “monitoring” so izlistane ključne besede, s katerimi spletna stran www.ebonitete.si že dosega prvo mesto na Googlu (ob besedah je zraven dopisan iskalni volumen – koliko ljudi na mesec posamezno besedo vtipka v Google). V razdelku aktualno dvigovanje je prikazan napreek spletne strani za ključne besede, za katere se izvaja aktualna SEO kampanja.
Kako SEO optimizacija pomaga spletni trgovini Pohištvo123.si
Na spodnji sliki je prikazan še bolj konkreten primer kako SEO optimizacija pomaga spletni trgovini Pohištvo123.si:
Na sliki je prikazano kako je spletna trgovina Pohištvo123.si, skozi leta, z rednim izvajanjem SEO optimizacije, dosegla vrhnje pozicije na Googlu (uvrstitve med 1 do 5) – skrajno desni stolpec za številne ključne besede, npr. počivalniki, vzmetnice, klubske mizice, pisalne mize, barski stoli, pisarniški stoli, itd…
Ali je SEO optimizacija obvezna za uspeh na Googlu
Ali je SEO optimizacija obvezna metodologija za spletne prodajne uspehe na Googlu, je odvisno od primera do primera. Zato je za vsako spletno stran, predhodno priporočljiva, najprej t.i. SEO analiza oz. pregled spletne strani, ki pokaže katere elemente je na internetni strani sploh potrebno SEO optimizirati, določi SEO prioritete in cilje ter aktivnosti, ki jih je potrebno začeti izvajati, da bo SEO optimizacija prinesla rezultate.
Za nekatere spletne strani, je nedvomno SEO optimizacija najboljša možna izbira, saj se investicija v SEO optimizacijo povrne ob enem ali dveh prodanih produktih in storitvah. To velja še posebej za dražje produkte (npr. izdelava fasad, obrtniška dela, leseni nadstreški, vse vrste storitev z večjo dodano vrednostjo), po drugi strani pa SEO optimizacija ni primerna za online trgovine, ki šele začenjajo svojo spletno prodajno pot in se jim s prodajnimi rezultati, “mudi” (npr. prodajne akcije, sezonska prodaja produktov, izdelki z nižjo dodano vrednostjo, itd…).
SEO optimizacija za spletne trgovine v primerjavi s SEO optmizacijo spletnih strani, ki prodaja dražje produkte ali storitve mora biti zasnovana drugače. Na večji bazen ključnih besed ter na doseganje večjega izplena iz povprečnega naročila v trgovini.
Če pri prodaji dražjih storitev in produktov preko spleta zadošča prodaja ali dve na mesec, se zagotovo investicija v SEO optimizacijo ne bo povrnila, pri tem, ko trgovina npr. poskuša prodajati samo en, majgen izdelek (npr. chia semena), od katerih je marža npr. 10% za izdelek, ki stane v povprečju 2 €.
SEO optimizacija je “obvezna” za uspeh na Googlu, predvsem za tiste lastnike spletnih strani, ki vas zanima stabilna, dolgoročna in konstantna rast, medtem, ko tisti, ki zasledujete hipne prodajne rezultate, raje stavite na plačljivo oglaševanje Google Ads.
NAMIG: SEO optimizacija spletnih strani za Googlove top pozicije – MatijaZajšek.com
Ali bo SEO optimizacija ostala pomembna tudi v prihodnosti
Glede na to, da je SEO optimizacija z nami, pravzaprav od vsega začetka pojava iskalnika Google, na trgu (torej več kot dve desetletji), je upravičeno domnevati, da utegne SEO optimizacija ostati pomembna tudi v prihodnosti. Je pa res, da tako se razvija sam iskalnik Google, se tudi SEO pravila in smernice, razvijajo in dopolnjujejo ter spreminjajo.
Google hkrati na svojem iskalnem algoritmu redno izvaja spremembe/izboljšave in aktualna SEO pravila morajo seveda slediti tem izboljšavam in novostim. Zato je najbrž najbolj pravi odgovor ta, da bo SEO optimizacija pomembna tudi v prihodnosti, zagotovo pa ne bo takšna, kot jo poznamo danes.
Ali lahko SEO optimizacijo spletnih strani izvajam sam
SEO optimizacijo lahko izvajate sami in je tudi priporočljivo, da se je priučite sami. Razlog je v tem, da SEO optimizacijske zakonitosti veljajo, generalno gledano, za vse spletne strani, na razmeroma podoben način in kdor zna eno svojo spletno stran pripeljati na prvo stran Googla (in ima od tega posel), bo lahko v prihodnosti na prvo stran Googla, pripeljal še svoje ostale, bodoče spletne strani, trgovine in projekte.
Po drugi strani SEO optimizacija zahteva znanje, izkušnje in čas. V kolikor časa nimate, potem je bolje, če za SEO optimizacijo pokličete druge mojstre, ki se s SEO optimizacijo ukvarjajo profesionalno. Saj boste z njimi zagotovo prej prišli do želenih prodajnih rezultatov.
Pri odločanju o tem ali izvajati SEO optimizacijo samostojno ali s pomočjo drugih se odgovor skriva v tem, kaj je vaš dolgoročni namen.
Prednost samostojnega izvajanja SEO optimizacije je predvsem v neodvisnosti od drugih, slabost pa v tem, da v kolikor ste pri SEO optimizaciji šele začetnik, da bo najbrž trajalo kar nekaj časa (let) do tega, da boste osvojili vsa potrebna SEO znanja in, da se bodo pokazali rezultati.
Dodatne informacije:
- osnova za kakovostno izvajanje SEO optimizacije je raziskava ključnih besed in SEO ustrezno pisanje besedil tako, da le ta uvrščamo na prvo stran Googla. Podrobne nasvete o tem kako pisati SEO optimizirana besedila tako, da jih uvrstite na prvo stran Googla, najdete na povezavi.
- ali je investicija v izvajanje SEO optimizacije koristna ali ne, je včasih najlažje preveriti pri spletnih straneh, podjetij in e trgovinah, ki SEO optimizacijo (v vaši panogi) izvajajo že vrsto let. Zagotovo gospodarni podjetniki ne bi vlagali v SEO optimizacijo dlje časa, če optimizacija spletnih strani, ne bi prinašal dodane vrednosti in samo povzročala stroške. Če ste slučajno v panogi aditivov za motorna vozila, npr. aditivi za dizelske in bencinske motorje, vam priporočamo, da si ogledate kako se SEO optimizacija izvaja na spletni strani Euroton.
Viri:
1 – 8 Reasons Why Your Website Needs Search Engine Optimization